ico Спробуйте новий дизайн сайту!

Здоров'я по карткам

Пятница, 27 Ноябрь, 2009
Бути успішною людиною у великому бізнесі - це не просто подарунок долі чи випадковість, а постійна робота над досяганням поставленої мети. Саме до таких людей належить засновник групи компаній Sport Life Дмитро Єкимов, який наполегливо займається розвитком своєї компанії.

Дмитро Єкимов розповів Тижню про найближчі плани щодо розвитку мережі фітнес-клубів "Sport Life". Його метою є розвиток мережі фітнес-клубів по всій Україні, та він упевнений, що вона цілком досяжна. Про плани і перспективи своєї компанії він розповів Тижню.

Яка ситуація з фітнес-індустрією в Україні?

Україна, як і раніше, має величезний потенціал для зростання і розвитку фітнес-індустрії, є ще багато неосвоєних сегментів цього ринку, дуже популярних на Заході. Щодо столиці, то поки що ринку фітнес-послуг у Києві немає, я вже не говорю про Україну загалом. І фітнес потрібно популяризувати передусім як турботу про здоров’я, а не лише як іміджеву складову. Ми першими прийшли на цей ринок з метою створити мережу фітнес-клубів і, попри нинішню економічну ситуацію, стрімко її розвиваємо, враховуючи, що на сьогодні в Україні немає жодної мережі фітнес-клубів, відтак і конкуренції також немає.

Як фінансова криза вплинула на ринок фітнес-послуг?

Ми її переживали не раз у Росії. Понад те, під час кризи завжди активно розвивали свою мережу. Передусім криза вдарила по нездоровій націнці. Не можу сказати, що вона негативно позначилася на розвитку мережі та продажу клубних карток. Річ у тому, що ми завжди надавали і надаємо якісні фітнес-послуги за демократичними цінами. У нас ніколи не було невиправданих націнок на клубні картки. Ми не продавали їх за $3 тис. Зараз, коли люди стали піклуватися про своє здоров’я ще більше, заощаджувати на ньому ніхто не хоче. У нас багато клієнтів, які купили клубні картки ще до кризи, і з’явилося багато нових, яким наші умови здалися вигіднішими.

Яка тарифна модель на послуги у фітнес-клубах Sport Life?

Мережа фітнес-клубів Sport Life працює у трьох форматах: БІЗНЕС, ПРЕМІУМ та ЕЛІТ. Фітнес-клуб Sport Life на Петрівці працює у форматах БІЗНЕС і ПРЕМІУМ, Sport Life Fitness De Lux на Печерську – у форматі ЕЛІТ, а клуб, який ми відкриємо у першому кварталі 2010 року в Протасовому Яру, також надаватиме послуги у форматах БІЗНЕС і ПРЕМІУМ.

Цікаво, що, купивши клубну картку певного формату, можна відвідувати всі клуби мережі цього формату. Ціна повного абонемента без басейну – $1 тис. на рік. Також у нас є знижки, завдяки яким за рік можна платити не тисячу, а $600–700. Це близько $50 на місяць, одноразове відвідання – $3–4. Це стосується, зокрема, клубу на Петрівці. Річну клубну картку в Sport Life Fitness De Lux можна купити за ціною від $1490 на рік.

Навіть у період кризи люди не перестають займатися своїм здоров’ям, і якщо спортклуб належить до правильної цінової категорії, то криза його не торкнеться. Крім того, є клубні картки ранкові, денні, вихідного дня, максимально доступні за ціною. Таким чином ми залучаємо до спорту клієнтів із різним рівнем доходів, пропагуючи здоровий спосіб життя.

У листопаді ви відкрили Sport Life Fitness De Lux на Печерську. Цим розвиток вашої мережі не обмежиться?

Звісно, ні. Ми відкриватимемо нові клуби, що відповідатимуть світовим стандартам. Наша політика передбачає фундаментальне впровадження фітнес-культури по всій Україні. У Києві, наприклад, плануємо відкрити щонайменше десять клубів. Новий Sport Life Fitness De Lux – це елітний фітнес-клуб для занять родинним фітнесом. Окрім поширених програм там є програма для новонароджених – плавання немовлят під чітким керівництвом досвідчених педіатрів. Також є дитячий клуб – спеціально дібрані програми для дітей та підлітків. Таким чином ми залучаємо до спорту і фітнесу дітей з юного віку.

У Протасовому Яру клуб відкриється в першому кварталі 2010 року. Його незаперечна унікальність у тому, що це не просто найбільший фітнес-клуб мережі Sport Life загальною площею близько 6 тис. квадратних метрів, а й найбільший спортивний клуб, розташований у центрі ділової активності Києва, на вул. Грінченка. Окрім названих вище, ми маємо ще шість об’єктів, що перебувають на стадії будівельної готовності. У цих приміщеннях практично все готово, і їх досить швидко можна пристосувати під спортивні заклади.

Хто є вашою цільовою аудиторією?

Чоловіки та жінки від 20 до 45 років із середнім і вищим за середній достатком. Така категорія займається у фітнес-клубі Sport Life на Петрівці. Наш новий клуб Sport Life Fitness De Lux на Печерську, що розташований у житловому комплексі «Тріумф», розрахований на клієнтів із вищим рівнем доходів. Клуб, який ми відкриємо у першому кварталі наступного року в Протасовому Яру, орієнтований на відвідувачів із середнім і вищим за середній достатком.

А чи мають клуби мережі Sport Life якусь особливу маркетингову політику?

Безумовно. Займатися бізнесом та продажем без маркетингу неможливо в принципі. Особливість нашої маркетингової політики полягає в тому, що ми дуже гнучко та індивідуально підходимо до кожного клієнта, що значно підвищує його лояльність до клубу. А якщо клієнт має статус постійного, ми завжди маємо для нього приємний сюрприз при продовженні клубної картки.
Який стартовий капітал потрібно сьогодні мати, щоб відкрити сучасний, швидкоокупний спортклуб? У 2007 році інвестиції у Sport Life на Петрівці становили 3–4 млн. у. о. А ось вкладення у фітнес-клуб Sport Life Fitness De Lux більші. Та не слід забувати, що чимало коштів витрачається на рекламу нового клубу.

Як ви вирішуєте питання фінансування? Берете кредити?

Ми не маємо інвестицій, не беремо кредитів. Використовуємо лише власні кошти. Я не бачу сенсу сьогодні кредитуватися в банках, тому що нормальний бізнес – це 20–25% рентабельності. А кредитна ставка сягає 18–20%. Тоді виникає питання: навіщо таким бізнесом узагалі займатися?

Який середній термін окупності клубу?

Перші два-три роки триває створення клієнтської бази і тільки потім можна почати трохи заробляти. Термін окупності назвати важко, ми розраховуємо приблизно на п’ять років.

Чи з’являться фітнес-клуби Sport Life в інших регіонах України?

Звичайно, окрім Києва, ми розглядаємо й інші міста. Думаю, впродовж найближчих 5–10 років Sport Life з’явиться у всіх містах-мільйонниках. Передусім у Донецьку, Харкові, Дніпропетровську, Львові та інших. Крім того, подумуємо про те, щоб відкрити фітнес-центри в містах з населенням 300–500 тис. осіб.

Як еволюціонувала фітнес-індустрія за останні роки?

Раніше були розрізнені «качалки» з чітко визначеним контингентом. Окрім того, існували досить жорсткі стереотипи: чоловіки – в «качалку», жінки – на аеробіку. Та це вже в минулому – тепер можна побачити як чоловіків на групових заняттях, так і жінок у залі. І найважливіше: людям не потрібно доводити, що заняття фітнесом необхідні для здоров’я, гарного зовнішнього вигляду.

Дмитре, чи можна назвати Ваш бізнес важким?

Скажіть, а що буває легким? Це важка праця, й потрібно вдосконалювати те, над чим працюєш. Адже фітнес-клуби – це моє дітище. І я працюю над досягненням поставленої мети – розвитком мережі фітнес-клубів по всій Україні.

Читать далее...