Дмитро Єкимов: Ринок фітнесу в Києві ще не сформовано
Дмитре, скажіть, чи існує в Україні конкуренція на ринку фітнес-послуг? Якщо так – хто конкуренти, якщо ні – чи з’являться вони?
В Україні цей ринок перебуває не на такому рівні, щоб можна було говорити про конкуренцію. Її просто немає. Деякі передумови для розвитку цієї сфери вже з’явилися в Києві. Зокрема, на достатньому рівні представлено преміум-сегмент, де вартість річної клубної картки стартує від $3 тис. Однак на цьому і все… Як свідчить світова практика, маю на увазі США і країни Євросоюзу, найбільш затребуваними є фітнес-клуби бізнес-класу. Це середній ціновий сегмент, де вартість річної клубної картки становить у середньому $1 тис. От коли в Києві з’явиться один такий клуб на 20–50 тис. населення, тоді ми зможемо говорити про ринок фітнесу в столиці.
Незважаючи на економічну ситуацію, ви не відмовляєтесь від планів розвитку своєї мережі – відкриття нового елітного фітнес-клубу Sport Life Fitness De Lux на Печерську доводить це. Де плануєте відкрити свій наступний клуб?
Дана ситуація дасть нам змогу швидко розвинути мережу і стати глобальним оператором. Криза навела лад на ринку – зник ажіотаж, натомість з’явилася можливість спілкуватися з діловими людьми. Сьогодні набагато легше знаходити партнерів – далекоглядних підприємців, з якими можна будувати партнерські взаємини. У листопаді успішно розпочав свою роботу Sport Life Fitness De Lux на Печерську – клуб для занять саме сімейним фітнесом.
У першому кварталі 2010 року ми відкриємо фітнес-клуб у Протасовому Яру, а до кінця наступного року роботи з будівництва ще п’яти таких закладів теж буде завершено.
Яким буде фітнес-клуб у Протасовому Яру?
Він працюватиме, як і Sport Life на Петрівці, у форматах «бізнес» і «преміум». До речі, наші клієнти матимуть можливість відвідувати обидва клуби за клубною карткою лише одного з них. У новому центрі буде один з найбільших серед усіх фітнес-закладів Києва ультрасучасний басейн – 20х25м на 10 доріжок для плавання і групових занять з аквааеробіки. Також – аквазона з чудовим банним комплексом, зокрема і Японською лазнею, якої немає в жодному столичному клубі. Буде обладнано сквош-центр на три корти з панорамним видом на басейн та аквазону.
Дмитре, що в клубах мережі Sport Life є таке, чого немає в інших столичних клубах?
У наших фітнес-клубах ми створюємо всі умови для занять не лише фітнесом, а й спортом узагалі. Значний акцент робимо на обладнання залів для командних видів спорту – міні-футболу, баскетболу, гандболу, сквошу. У наших басейнах можна займатися плаванням професійно. І це норма. Ми намагаємось дотримуватися принципу: зробивши один раз якісно, не доведеться переробляти.
А які ваші прогнози щодо розвитку заміських фітнес-клубів?
Наразі на ринку немає такої необхідності. Люди шукають якісний і доступний фітнес неподалік домівки чи місця роботи. Часто жителі заміських будинків комплектують їх двома-трьома тренажерами. Для таких клієнтів у нас передбачена послуга створення особистого камерного фітнес-залу із професійним обладнанням. Цього цілком достатньо.
Яка рентабельність вашого бізнесу?
Рентабельність бізнесу фітнес-клубу сьогодні – близько 20–40%. Ці показники можуть змінюватися залежно від сезону. Але якщо раніше розвиток мережі фітнес-клубів стримувала завищена вартість нерухомості в Києві, то сьогодні ситуація змінилася на нашу користь. Наш бізнес пов’язаний зі значними капіталовкладеннями, тому ми підписуємо довгострокові договори на 10–15 років оренди. Отримавши приміщення, переобладнуємо його на спорт-центр, а на це потрібно ще $2–3,5 млн. Тому ми не можемо підписати контракт на три місяці й подивитися, що вийде.
Дмитре, чи можна назвати ваш бізнес важким?
Як і будь-який інший бізнес. Не буває легко, якщо людина досягає всього власними зусиллями, власною працею. Адже фітнес-клуби – це моє дітище. І я прагну досягти поставленої мети – розвитку мережі фітнес-клубів по всій Україні.