ico Спробуйте новий дизайн сайту!

Фітнес по-американськи

П'ятниця, 24 Квітень, 2015

Олександр Степанов: «Стандарти США дозволяють економити на будівництві фітнес-клубів до 60%».

Починаючи з минулого року, ринки торгової та офісної нерухомості України втратили багатьох орендарів, були змушені зафіксувати пільговий курс для розрахунку оренди та залишились майже без інвестицій. Вартість будівельно-монтажних робіт зросла на 15%. Як на тлі таких несприятливих умов виживати гравцям ринку? Де шукати надійних платоспроможних орендарів? На ці питання відповідає Олександр Степанов, генеральний директор Sport Life Development.

Олександр Степанов, генеральний директор
Sport Life Development

Як на тлі стагнації ринку нерухомості України компанії Sport Life Development вдається відкривати нові фітнес-клуби? Пов'язано це зі зміною стратегії компанії?

Стратегія компанії не змінилась. Ми просто неухильно дотримуємось поставлених цілей на довгостроковий період. Так, у минулому році компанія Sport Life відкрила 8 клубів: 4 — у столиці та 4 — в регіональних центрах (Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Кременчук). На цей рік заплановано відкриття 10 нових об'єктів у Києві, а саме, у тих районах міста, де Sport Life ще не представлений, а також в регіональних центрах. Можливо, ці плани здадуться досить амбітними, але всі вони реально здійсненні. Курс на розвиток був обраний спочатку як домінантний аспект побудови компанії. Sport Life — це фітнес-оператор, тому ми не займаємось будівництвом клубів самостійно, а шукаємо партнерів серед девелоперів та забудовників. Наше завдання — відкрити як мінімум 65 клубів усією країною (на сьогоднішній день портфель компанії включає 39 функціонуючих об'єктів в Україні – ред.). Саме така кількість дозволить задовольнити повною мірою фітнес-потреби населення України та наблизитись до американської фітнес-мрії.

Наскільки реально в умовах важкої економічної ситуації в Україні розширити мережу до 65 клубів? Як ви вишукуєте кошти на розвиток?

Ми не ставимо собі нездійсненних завдань та, як і усі, очікуємо на закінчення кризи. Ми відчуваємо деякі труднощі і, на жаль, не все йде так гладко, як хотілося б. Але у нас є перевага: оскільки увесь бізнес Sport Life заснований на американських інвестиціях, а точніше, на коштах акціонерів венчурного фонду Kiev-Capital, то і формат, і підхід до фітнес-індустрії – також американський. Наші американські інвестори з самого початку затвердили інвестиційний проект на будівництво понад 60 фітнес-клубів, якого ми й дотримуємось. Тож ми впевнено продовжуємо рух уперед та шукаємо нові майданчики під наші об'єкти. Ми не відкриваємо елітні об'єкти, якщо це не клуб lux-формату, а значить, обійдемось забудовникам «малою кров'ю». У період кризи ми мінімізуємо витрати на обробку приміщень, але, звичайно ж, без збитків для майбутніх клієнтів. Зараз, до речі, питання обробки є дуже актуальним, адже орендарі хочуть отримати вже готовий об'єкт, у якому нічого не потрібно допрацьовувати, а власникам площ зовсім не хочеться робити ремонт «під ключ». Sport Life обходиться девелоперам досить недорого, оскільки наші проекти «невибагливі» та можуть допомогти пережити кризу не одному власнику.

Фітнес-клуб Sport Life у ЖК «Ліко-Град»
по вул. Маршала Конєва, 8, Київ

Sport Life оперує клубами американського формату з адаптацією під українського споживача: усе просто, якісно та лаконічно. Наші фітнес-клуби — це місце, куди приходять тренуватись, а не показувати свій статус та можливості. У наших залах ви не знайдете позолоти та мармуру, тільки професійні покриття, якісне обладнання та відмінна система кондиціонування та вентиляції. Грубо кажучи, ми готові зняти «склад з вентиляцією» та зробити з нього ультрасучасний фітнес-клуб. Для таких трансформацій потрібно володіти колосальним досвідом, а Sport Life увів в експлуатацію вже близько 180 000 фітнес-метрів!

Ринок комерційної нерухомості України прив'язаний до іноземної валюти. Курсові коливання вплинули на діяльність мережі Sport Life?

Нам, як і всім гравцям ринку, доводиться нелегко, але ми не здаємось та не заморожуємо об'єкти. Sport Life — оператор фітнес-послуг, а сервісні послуги менш схильні до коливання курсу валют. Ми не так сильно прив'язані до доларової складової у своїй діяльності, на відміну від ритейлерів. Як і у будь-якій сфері, у нас є свої підводні камені, але сказати, що Sport Life зазнав серйозних втрат, не можна. Звичайно, у цілях економії ми зменшили товаротвірні витрати та знизили сервісне навантаження абонемента. До того ж нам як мережі легше переносити «валютну лихоманку». Ми оптимізуємо видаткову частину та увесь отриманий прибуток грамотно реінвестуємо у відкриття нових клубів. Sport Life — флагман української фітнес-індустрії, на нас рівняються, нам вірять. Якщо клуб заплановано, значить, він обов'язково повинен відкритись — ми не можемо обманювати довіру людей.

Фітнес-клуб Sport Life у БЦ «101 Tower»
по вул. Льва Толстого, 57, Київ

У чому переваги мережевої моделі побудови фітнес-бізнесу?

Фітнес — бізнес виключно мережевий, у  якому спрацьовує механізм «більше клубів – більше можливостей». Мережевий принцип побудови бізнесу дозволяє акумулювати кошти для головних завдань — маркетингу, сервісу та, звичайно ж, подальшого розвитку. За рахунок наявності у мережі декількох десятків клубів ми можемо оптимізувати витрати, дозволити собі власні склади та технічну базу ремонту й профілактики устаткування. Така модель побудови бізнесу дозволяє економити до 60% на будівництві фітнес-клубів. Розвиток фітнес-мережі вигідній не тільки власникам, але й безпосередньо клієнтам клубу. Якщо не вважати елітні клуби-одинаки, то конкурентоспроможної мережі фітнес-клубів в Україні, окрім Sport Life, на даний момент немає. Від початкук ми взяли за основу американську модель фітнес-оперування, тобто мережа з максимальною кількістю клубів, і жодного разу не пошкодували про це. Клуб-одинак не може бути рентабельним, а мережа — це впевненість у завтрашньому дні як для нас, так і для потенційних орендодавців.

На даний момент Sport Life шукає майданчики під фітнес-клуби лише у столиці та великих містах?

Ми намагаємось розвивати мережу органічно, тобто охоплюємо й міста-мільйонники, й обласні центри, отже, співпрацюємо з великими регіональними забудовниками. Нам цікаві усі міста, райони й вулиці, ми розглядаємо різні пропозиції за місцем розташування. Фітнес потрібен скрізь, а не тільки у столиці! Українці апріорі заслуговують на гідний якісний спортмайданчик, чи то у Києві, Одесі чи Житомирі. Ми налагоджуємо зв'язки із забудовниками та девелоперами практично в усіх містах. Sport Life не знижує темпи розвитку мережі в Україні — ми завжди перебуваємо в активному пошуку орендодавців усією країною та хочемо створити фітнес-інфраструктуру не гірше, ніж в Америці.

Які вигоди Sport Life може запропонувати власникам комерційної нерухомості? Чому власникам варто здавати приміщення під фітнес-клуб?

По-перше, як показує і наш, і американський досвід, фітнес-клуби потрібні скрізь. У сучасному світі комерційної нерухомості без спортмайданчиків не обійтись. На фітнес є попит, логічно, має бути і пропозиція. Сфера бізнес-послуг на вітчизняному ринку – це Клондайк, на якому можна й треба заробляти гроші. По-друге, Sport Life — найгнучкіший орендар на українському ринку. Нам підходять майданчики різних розмірів та конфігурацій. В оперуванні Sport Life є різні формати: від експрес-клубу на 1 500 м² до палацу спорту площею 8 000 м². Також нам не обов'язково розміщуватись тільки в одній площині, ми можемо орендувати приміщення й на багаторівневому майданчику. Наприклад, у нас є клуб, який розташовується на п'яти поверхах. По-третє, Sport Life розміщується практично у всіх видах комерційної нерухомості: ЖК, БЦ, ТРЦ та окремо розташованих будівлях. 

Крім цих уніфікованих переваг, окремі види комерційної нерухомості отримують свої вигоди. Наприклад, якщо наш фітнес-клуб увійде до структури ТРЦ, то власники збільшать відвідуваність об'єкта на 5-7%. Наші кращі клуби генерують потік у 1 000 000 відвідувачів на рік! Такий потік можна порівняти з невеликим ТЦ. Sport Life стає не просто якірним орендарем, а «суперякірним». При цьому власник віддає нам неліквідні площі.

Фітнес-клуб Sport Life у ТРЦ FABRIKA
по вул. Залаегерсег, 18, Херсон

Наскільки фінансово вигідною для орендодавця є співпраця з мережею Sport Life?

Не буду лукавити, ми не можемо обіцяти власникам нерухомості «золоті гори». На жаль, ми не в змозі дозволити собі платити занадто багато, однак ми платимо стабільно й вчасно та у межах обумовлених домовленостей: фіксована орендна плата та наявність відстрочки оплати. Рівень нашої орендної плати обґрунтований — кожен квадратний метр повинен окупатись, й у нас він окупається. Sport Life — національна мережа фітнес-клубів з кредитом довіри. Нас знають на ринку не один рік — ми не втечемо одного чудового дня й не залишимо власника біля «розбитого корита», тобто з порожніми квадратними метрами, та ще й з чашею під басейн. Узагалі, фітнес-клуб, який втік, звучить, щонайменше, дивно. Ми надійні не на словах, а на ділі. Sport Life співпрацює тільки з кращими гравцями ринку, й усі моменти з оплатою ми вирішуємо з самого початку, на стадії «закладання фундаменту». Вигідно усім, а наша репутація зіграє на руку й власникам, які ще на стадії будівництва отримають пристойний пул орендарів.

Існують якісь інші аспекти діяльності Sport Life, які надають орендодавцю не тільки фінансову вигоду? Що у соціальному плані може запропонувати Sport Life забудовнику?

Sport Life — це не просто бізнес, це чудова пропаганда спорту й здорового способу життя в Україні. Ми створили в Україні фітнес-рух за американським прототипом та з кожним роком залучаємо до його лав усе більше й більше шанувальників. Вже зараз можна констатувати факт — українці полюбили фітнес, і це не без наших зусиль. Відсоток шанувальників фітнесу в Україні зріс до 5%, а 3,5% населення країни регулярно відвідує фітнес-клуби. Фітнес — це життєва необхідність! Отже, й попит на фітнес-послуги увесь час зростає. Наприклад, у нас постійно підвищується кількість клієнтів, які продовжують абонементи з року в рік. Навіть у кризу люди не перестають інвестувати у майбутнє, тобто у своє здоров'я. Плюс в українських реаліях фітнес — це найдешевше дозвілля на сьогоднішній день. На даний момент усі найпопулярніші види розваг стали дорого обходитись пересічним громодянам, а споживчі витрати на фітнес у перерахунку видаткової частини становлять 13 гривень на день. На мій погляд, вибір очевидний.

Чому Sport Life?

  1. Sport Life займає практично будь-які приміщення: неліквідні нижні поверхи в БЦ та верхні у ТРЦ. Нам підходять площі чи не усіх розмірів, починаючи від 1 000 м² та до 8 000 м².
  2. Sport Life гнучкий в умовах співробітництва, й для наших клубів дуже дешеве оздоблення. Американський формат клубів дозволяє розглядати будь-які пропозиції, критично лише наявність гарної системи вентиляції та комунікацій під мокру зону.
  3. Клуб мережі Sport Life — надійний платоспроможний якірний орендар. Ми орендуємо приміщення мінімум на 15 років та гарантуємо стабільну виплату ренти.
  4. Sport Life — це магніт для клієнтів, який збільшує вхідний потік. ТРЦ отримує від 500 000 додаткових відвідувань на рік. В БЦ орендують офіси міжнародні компанії, яким важлива наявність фітнес-клубу в офісному центрі.

Джерело: commercialproperty.ua

Читати далі...