ico Спробуйте новий дизайн сайту!

«Фітнес в капцях» набирає обертів: тепер наявність фітнес-клубу в БЦ і ЖК обов'язково «за замовчуванням»

Понеділок, 12 Червень, 2017

Західний формат фітнес-клубів набуває все більшого поширення в Україні. Це «фітнес в тапочках» і «фітнес під кабінетом» — клуби, розташовані безпосередньо там, де ти живеш чи працюєш. Інвестиційні експерти відзначають цей напрям як найбільш перспективний в сфері спортивних і оздоровчих послуг на найближчі кілька років.

Нецінова перевага

Ринок комерційних площ на тлі кризи вже не перший рік знаходиться в зоні високої турбулентності і переживає свою хворобливу трансформацію, відзначають аналітики. Незважаючи на планомірне зниження орендних ставок, яке відзначається вже три роки, пул орендарів нестабільний, постійно змінюється — як якісно, ​​так і кількісно, ​​а вакантність залишається вкрай високою і досягає в окремих сегментах 20-30%.

«Ринок стиснувся, йде боротьба за орендаря. Ціновий прийом — тобто, переманювання орендаря нижчими ставками, вже не працює. Не можна нескінченно знижувати ставки, цей демпінг погубить ринок, — говорить керівник департаменту стратегічного консалтингу UTG Віктор Оборський. — У таких умовах власникам важливо мати нецінові інструменти, за допомогою яких їх площі будуть виглядати більш конкурентоспроможними і привабливими, ніж в сусідньому БЦ. Ними якраз і виступає супроводжує інфраструктура. Наявність в офісних будівлях приміщень з іншим — не офісним — цільовим призначенням: кафе, ресторани, банки, автосалони, фітнес-клуби — це важлива умова. Підтримують сервісні функції, що забезпечують додаткові комфорт і зручність для персоналу та гостей, додають приміщенням чималому привабливості».

На думку фахівця, присутність таких сервісів в БЦ не приносить космічної прибутковості девелоперу, але — разом з тим — вигоду, яку вони приносять, важко переоцінити. Фітнес-клуби та ресторани в одному приміщенні з офісами дають потужний ефект додаткової вартості для орендарів, вони з набагато більшим інтересом розглядають площі з фітнесом, автосалоном або навіть хімчисткою по сусідству, ніж банальний «голий коридор» бізнес-центру, вважає експерт. При цьому власник не залишається в програші: ті приміщення, які відводяться під спортзали або закусочні, як правило, спочатку не призначені під офіси і не можуть бути здані для цих цілей.

Торгівельні та торгівельно-розважальні центри також помітно виграють від присутності на їх території супровідної інфраструктури — особливо тієї, що представляє сферу відпочинку і здоров'я, відзначають аналітики.

Віктор Оборський називає об'єкти такої інфраструктури «якорями альтернативного відвідування» і згоден, що вони можуть залучати значну кількість додаткових відвідувачів ТРЦ. За підрахунками комерційного директора групи компаній «Будхаус» Максима Гаврюшина, фітнес-центр в ТРЦ як якір здатний генерувати понад тисячу чоловік в день. Вадим Непосєдов, засновник і президент UTG, вважає, що розважальна складова будь-якого ТРЦ — основа успіху. Заміри аудиторії показали: відвідувачі в рівній мірі готові витрачатися як на покупки, так і на перебування в фітнес-залі або в ресторані.

До слова представник компанії «К.А.Н.Девелопмент» так само переконаний: ринок комерційних проектів вийшов на той рівень розвитку, коли без супровідної інфраструктури вони розглядаються як неповноцінні. Особливу роль на території комерційних і торговельних центрів Ніконов відводить присутності фітнес-клубів. «Будуючи що-небудь, ми створюємо середовище проживання — все, що потрібно людині, — сказав девелорпер в одному з інтерв'ю. — Фітнес вже став одним з головних атрибутів життя. Якщо людина проводить в фітнес-клубі одну-дві години в день, то за рік він «живе» там близько місяця! У нас в 101 Tower майже весь персонал займається фітнесом. В офісних центрах фітнес-клуб взагалі необхідна річ ». Нагадаємо, в БЦ 101 Tower фітнес-послуги надає Sport Life — як і у всіх інших проектах компанії «К.А.Н.Девелопмент».

«Фітнес-клуби потрібні всюди, — погоджується Дмитро Єкімов засновник групи компаній Sport Life. — У сучасному світі комерційної нерухомості без спортмайданчиків не обійтися. На фітнес є попит, має бути і пропозиція. Сфера фітнес-послуг — це Клондайк, на якому можна і потрібно заробляти».

Девелопери, що пропонують свої площі в довгострокову оренду фітнес-операторам, ніколи не залишаються в програші. За найскромнішими розрахунками, з урахуванням зростання коефіцієнта продажів основних товарів або послуг, додатковий прибуток може становити від 3 до 15% в рік.

«Хороший девелопер зобов'язаний залучати партнерів, які забезпечують якісний рівень інфраструктури, — вважає Валентин Яроменко, власник« Mark & ​​Sales », консалтингової компанії, що управляє продажами будівельної корпорації «Ріел». — Це підвищує довіру клієнтів до нього, що відбивається на рівні та якості продажів».

Бути в формі

Справедливості заради варто відзначити, що вітчизняні оператори індустрії спорту і розваг, попит на яку, як ми бачимо, попри кризу стрімко підвищується, не завжди готові запропонувати якісний і доступний сервіс. І виступити тим самим рятівним «якорем».

Залучення оператора може обернутися зайвої головним болем для власника, якщо цей оператор - новачок в бізнесі, або намагається працювати по помилковою бізнес-моделі. А поганий «якір» — гірше, ніж його відсутність. Бо здатний завдати чималої репутаційний шкоди всьому ТРЦ, попереджають аналітики. Щоб не потрапити в халепу, бізнес-аналітики рекомендують вести справи з перевіреними гравцями ринку. На ринку фітнесу такими виступають в першу чергу мережеві оператори з багаторічною репутацією як в Україні, так і за кордоном. Хороший приклад — вже згадана мережа Sport Life.

Sport Life — це впізнаваний бренд, який пропонує уніфікований набір якісних опцій по всій своїй мережі, — каже Яроменко. — Купуючи площі в комплексі, де є Sport Life, клієнт розуміє: він отримує очікувану якість і рівень. Таке партнерство вельми вигідно і девелоперу і оператору фітнес-індустрії», — робить висновок наш співрозмовник.

Сьогодні на рахунку мережі — 47 діючих клубів, в проекті — ще 18. «Наше завдання — відкрити, як мінімум, 65 клубів по країні, — говорить Дмитро Єкімов. — Якщо на початковому етапі ми долучили до спорту більше 50 тис. Чоловік, то після запуску нових клубів кількість займаються переступило 100 тис». За даними Єкимова, число прихильників фітнесу в Україні за кілька останніх років зросла до 5%, а 3,5% населення країни регулярно відвідує фітнес-клуби. «Попит на фітнес-послуги зростає, у нас постійно підвищується кількість клієнтів, що продовжують абонементи з року в рік, — констатує Дмитро. — Наші зали не пустують. Думаю, це пояснюється тим, що ми надаємо хороші послуги за демократичними цінами. В українських реаліях фітнес — найдешевший дозвілля на сьогоднішній день: споживчі витрати на нього в перерахунку видаткової частини становлять близько 15 грн. в день».

«Супер-якір»

За оцінками девелоперів, Sport Life можна назвати самим гнучким орендарем на українському ринку. У його оперуванні — величезний діапазон форматів площ: від експрес-клубу на 1500 кв. м. до Палаців спорту в 8000 м².

«Наші клуби розміщуються практично у всіх видах комерційної нерухомості — ЖК, БЦ, ТЦ, ТРЦ, — каже Єкімов. — Окремі види комерційної нерухомості отримують свої вигоди: якщо наш фітнес-клуб увійде в структуру ТРЦ, то власники збільшать відвідуваність об'єкта на 5-7%. Наші кращі клуби генерують потік в 1 000 000 відвідувачів на рік, що можна порівняти з невеликим ТЦ. Sport Life стає не просто «якірним» орендарем, а «супер-якірним». За прогнозами Дмитра Екимова, мережа — незважаючи на економічну кризу — має намір стрімко розвиватися. «За рахунок того, що великі мережеві рітейлерние бізнеси йдуть з ринку в зв'язку з кризовим становищем і залишають приміщення, відкриваються нові можливості, — каже наш співрозмовник. — Ми готові до переговорів по довгостроковій оренді цих приміщень від 1 000 м² і вище».

Оптимістичний погляд на бізнес не тільки у одного Дмитра Екимова — цю точку зору підтримують і опитані нами бізнес-аналітики. Майбутнє фітнес-індустрії в Україні вже зараз бачиться вельми привабливим. Потенційний обсяг ринку колосальний — він може обчислюватися мільярдами доларів в рік. Попит стабільно зростає — на кілька відсотків на рік. Прибутковість фітнес-бізнесу — до 25% в рік, кожен новий клуб після 3-5 років роботи повністю окупається (за умови, що цей клуб — елемент мережі).

За прогнозами експертів, в середньостроковій перспективі на плаву залишаться ті оператори, хто буде готовий запропонувати якісний і впізнаваний набір послуг в безпосередній близькості від місця проживання або роботи потенційного клієнта і — за доступною ціною.

Читати далі...