«Терміново зніму 50 тис. м²»
Олександр Степанов, генеральний директор Sport Life Development, яка входить до групи компаній Sport Life, розповів «Особовому рахунку» про найближчі плани компанії, особливості фітнес-клубів як орендарів ТРЦ, БЦ і РК, про вплив політичної та економічної кризи на ринок нерухомості.
— Олександре Давидовичу! В Україні зараз непроста ситуація: політична нестабільність, курсові коливання. Як ринок фітнес-послуг відреагував на це?
— Криза в Україні поки не принесла нам відчутних проблем з боку споживачів. Так, суттєво впав індекс споживацького настрою; так, знизилась платоспроможність населення; так, присутні панічні настрої у бізнес-середовищі, яке оперує імпортом, має складські запаси і кредити в доларах. Але практика показує, що в цей час споживач схильний відкласти покупку ще одного телевізора, автомобіля або переглянути склад свого споживчого кошика на користь свого здоров’я. Сучасні українці намагаються бути більш ефективними і міняють ресторани та нічні клуби на басейни і тренажерні зали. Що, до речі, й відчутно дешевше.
— Ми завжди тримаємо руку на пульсі й уважно стежимо за ситуацією. З упевненістю можу сказати, що поки нема необхідності коригувати наші плани. Стратегічні партнери Sport Life з нерухомості продовжують вести всі наші спільні проекти з дотриманням встановлених термінів. Зараз мережа Sport Life — це 32 клуби загальною площею 150 тис. м², споруджується ще 10 клубів, площа яких складе 50 тис. м ². Крім того, ми продовжуємо активно шукати партнерів для будівництва як мінімум ще 10-ти нових об’єктів.
Переваги фітнес-орендаря
— Що це за об’єкти і де ви плануєте їх будувати?
— Ми вважаємо, що для того, щоб жителі Києва з максимальним комфортом могли займатися фітнесом, потрібно, як мінімум, ще 3 великих фітнес-клуби у віддалених районах, таких як Академмістечко, Нивки, Виноградар — по 7500 м² кожен. Також ми плануємо відкрити не менше 15-ти клубів експрес-формату площею 1000 м² в усіх районах Києва. Крім того, ми шукаємо партнерів для будівництва клубів у всіх без винятку містах України з населенням 300 000 +.
— Які у Вас вимоги до орендованих приміщень?
— Приміщення для фітнес-клубу повинне відповідати декільком вимогам: наявність тренажерної зони, зони для групових програм та аква-комплексу — це якщо не вдаватися в інженерно-технічні подробиці. Водночас, фітнес-клуб може розміщуватися як в окремо розташованих будинках, так і в житлових комплексах, торгових і бізнес-центрах. Наші недавні дослідження російського досвіду дали цікаві результати. Так, у кожному з десяти недавно побудованих торгових центрах Санкт-Петербурга є фітнес-клуб, в той час як московські девелопери вважають за краще розміщувати фітнес-клуби саме в житлових комплексах. Тренажерні зали є у всіх елітних новобудовах.
Керуючись отриманими даними, власним досвідом і реаліями українського ринку, Sport Life розвиває кілька форматів фітнес-послуг, що дозволяє нам розміщувати клуби на різних майданчиках. До того ж, не залежно від формату, наявність фітнес-клубу допомагає власникові приміщення поліпшити бізнес.
— Поліпшити бізнес… Ви маєте на увазі, що вчасно сплачуєте орендну плату чи щось інше?
— Це не основна перевага. Ми ніколи не затримуємо орендні платежі. І це правда. Однак, є й інші. Наприклад, фітнес-клуб в торговому центрі відразу ж починає активно генерувати додатковий потік платоспроможних клієнтів. Я вам скажу навіть більше — у фітнес-клуб людей «тягне» як на роботу — практично щодня. Крім того, Sport Life бере в оренду так звані неліквідні площі: великі за розміром, які знаходяться в «невдалих» місцях, наприклад на верхніх поверхах. Розумієте, рітейл, розташований вище другого поверху просто перестає працювати, тому що покупці не доходять до нього. А от відвідувачам фітнес-клубу не важливо на який поверх підніматися. Вони цілеспрямовано йдуть на тренування, а на зворотному шляху, зрозуміло, заходять до магазинів, які трапляються на шляху. Отже, близько 120 тис. клієнтів Sport Life автоматично стають відвідувачами торгового центру, в якому розташований наш фітнес-клуб.
— Але як розмістити басейн в торговому центрі?
— Як я вже говорив, Sport Life не обмежується одним, а розвивається в трьох форматах: Бізнес, Преміум і Експрес. Для торгових центрів абсолютно підходить «Експрес-формат», який не передбачає наявність басейну. Але в кожному клубі Sport Life є своя «фішка».
— Добре, а як Sport Life може допомогти власникам бізнес-центрів? Це питання зараз актуальне, оскільки на ринку офісної нерухомості існує профіцит — близько 30 % бізнес-центрів пустує.
— Як і у випадку з торговими центрами, ми можемо орендувати приміщення великої площі, які з якихось причин не підходять для розміщення офісів. Наявність фітнес-клубу підвищує ліквідність об’єкта. Так, міжнародні компанії, які є найбажанішими для орендодавців, обирають бізнес-центри з фітнес-клубом. Наявність спортивного залу в бізнес-центрі дозволяє компаніям розширити соціальний пакет і тим самим підвищити ефективність співробітників. Це логічно, адже чим вища продуктивність співробітників, тим успішніша компанія, в якій вони працюють. Я теж ходжу в спортзал поверхом нижче (сміється).
Як підвищує ліквідність.
— Переконали. Наявність фітнес-клубу піднімає престиж будь-якого об’єкта нерухомості.
— Це об’єктивно (посміхається). А для житлових комплексів підвищуємо не тільки ліквідність об’єкта та його престиж. Ще з’являється гарантія, що об’єкт точно буде зданий в експлуатацію.
— Як саме?
— При наявність фітнес-клубу девелопери відразу отримують можливість позиціонувати свій проект житлового комплексу класом вище, а отже поставити вищу ціну за квадратний метр. Адже фітнес-клуб в житловому комплексі — це басейн на п’ять доріжок, в який можна спуститися на ліфті в одних капцях, 350 видів аеробіки, найкращі американські тренажери, які знаходяться, в прямому розумінні, прямо за дверима.
Не забувайте, що Sport Life орендує площу в житлових комплексах ще на початковому етапі будівництва, а це означає, що забудовник відразу ж отримує гроші і може їх направити на розвиток проекту. Для споживача наявність Sport Life в житловому комплексі є своєрідним маячком, що цей об’єкт точно буде добудований і можна сміливо купувати квартиру. З урахуванням ситуації, що склалася на ринку нерухомості — це дуже важливий аспект. Справа в тому, що з девальвацією гривні забудовники почали коригувати свої плани, як це відбувалося в 2009–2010 рр. Нагадаю, тоді з’явилася велика кількість недобудов, у ЗМІ неодноразово висвітлювалися акції протесту обдурених інвесторів. За останні два роки ситуація стабілізувалася, але зараз умови на ринку нерухомості все більше наближаються до тогочасної ситуації.
Не боїтеся, що натрапите на ненадійного забудовника, який візьме орендну плату, пообіцяє золоті гори, а будівництво проекту заморозить?
— Ні. Ми працюємо тільки з надійними девелоперами. У нашому портфелі вже є підписані меморандуми про співпрацю з компаніями ТММ, «Ліко-Холдингом» та компанією «К.А.Н. Девелопмент». Завдяки цьому відкрито 4 фітнес-клуби Sport Life в 4-х столичних житлових комплексах. Ми не підводимо своїх партнерів, а вони не підводять нас.
Розвиток за франчайзингом
— Коли було прийнято рішення розвивати мережу за франчайзингом?
— Кілька років тому в умовах дефіциту площ і непідйомних орендних ставок. Сьогодні на стадії переговорів перебувають два проекти в Києві та один в регіонах.
— Які умови для партнерів пропонує група компаній Sport Life?
— Умови суто індивідуальні, тому що розмір франчайзингового клубу може відрізнятися більш ніж втричі — від 1,5 до 5 тис. м². У будь-якому випадку, витрати посильні, і вже точно — менше збитків від непрофесійного оперування. Адже бізнес здоров’я — це досить складний в управлінні механізм, що вимагає постійного контролю. Адже навіть незначне відхилення температурного режиму може призвести до відтоку клієнтів.
— Які переваги отримують партнери, співпрацюючи з мережею за франчайзингом?
— Наші франчайзі отримують доступ до всього багаторічного досвіду роботи групи компаній Sport Life — від технології будівництва та служби технічного нагляду, до системи побудови продажу абонементів і сервісу. Також наші партнери мають можливість придбати за пільговими цінами повний комплект обладнання для відкриття конкурентоспроможного фітнес-клубу: силове і кардіо-обладнання торгових марок «LifeFitness», «TechnoGym», «Star Trac», «Precor» тощо, які безпосередньо імпортує з США компанія Sport Life Equipment.
Автор: Марія Кузьміна
Джерело: lcmedia.com.ua