ico Спробуйте новий дизайн сайту!

Це не про спорт — це про бізнес: девелопери масово говорять про інвестпривабливості фітнес-ринку

Вівторок, 19 Вересень, 2017

Все більша кількість людей в світі цікавляться здоровим способом життя: вживають екологічно чисті продукти, набувають речі з натуральних матеріалів, зміцнюють здоров'я в спорт-клубах. Світовий тренд на здоровий спосіб життя стрімко розвивається, приносячи мільйонні доходи. У такому контексті спортивні клуби стають невід'ємною частиною інфраструктури і нових будівельних об'єктів. Забудовники віддають перевагу мережевим операторам з надійною репутацією.

Рік від року фітнес стає все більш популярним, а індустрія здоров'я відчуває значний підйом. На сьогоднішній день більше 80% обсягу ринку в грошах акумулює десять найбільших ринків фітнесу. При цьому третина обсягу загальносвітового ринку в грошовому вираженні належить США.

Але розвиток фітнесу в США і Європі має державну підтримку: реалізуються державні програми, діють преференції по оподаткуванню і пільги на оренду приміщень і земельних ділянок, тарифів на комунальні послуги. Наприклад, завдяки законодавству, спрямованому на стимулювання відкриття масових спортивних клубів, прибутковість фітнес-бізнесу в Італії досягає 25-30%, в той час як в інших сферах бізнесу ця цифра варіюється на позначці 7-10%.

Ще 60 років тому в Штатах створили Президентська рада з фітнесу та спорту, до якого входять видатні громадяни країни, вчені, політики, актори, спортсмени. У різні роки Рада очолювали Арнольд Шварценнеггер, Флоренс Гріффіт-Джойнер, Джордж Аллен. Фітнес-індустрія США — це більше 30 тисяч фітнес-клубів різних форматів. Згідно з дослідженнями, проведених в Штатах, кожен вкладений в залучення працівників компанії до програм фізичної активності долар приносить до 3,43 долара економії на витратах на медичне обслуговування та оплату лікарняних листів.

«Зараз вже важко уявити сучасний житловий комплекс без наявності в ньому фітнес-клубу або басейну, — коментує Віталій Кучинський, девелопер Really Building. — Вимоги покупців нерухомості до інфраструктури нового житлового об'єкта значно зросли. Для одних заняття спортом — це частина життя, для інших — корисне проведення часу всією сім'єю. Але так чи інакше спорт-зал в ЖК необхідний! В принципі те ж саме можна сказати і про торговельні, розважальні та бізнес-центри. Там це значно підвищує привабливість для орендарів. »

Вітчизняний ринок фітнес-послуг зародився в кінці 90-х років минулого століття і поступово розвивається. У порівнянні зі світовими показниками, попит українців на спортивні послуги поки далекий від світових показників: всього 9% жителів користуються фітнес-послугами, в той час як в країнах Європи ця цифра становить 25%, а США встановили світовий рекорд - 40%. Основні споживачі фітнес-послуг в Україні — люди 27-45-річні жителі мегаполісів з вищою освітою, середнім або вище середнього рівнем доходів.

На сьогоднішній день в Україні функціонує понад півтисячі фітнес-клубів. Але лише третина з них можна назвати повноцінними спортивними закладами, обладнаними за всіма правилами, які можуть надати якісні послуги. В основному, вони належать мережевим операторам.

У містах-мільйонниках основними гравцями як і раніше є мережі фітнес-центрів, оріентірванние на середній ціновий сегмент. Найбільш численна і популярна з них — Sport Life. Деякі бренди міцно закріпилися в преміум-сегменті: «5 елемент», Tsarsky, «Акваріум», «Подільський», Sport Life Deluxe.

Фітнес-ринок прітерпел деякі зміни в зв'язку з соціально-економічними проблемами в Україні. Окупація Росією Криму та частини Донбасу привела до втрати частини ринку. До початку військових дій частка Донецької області в загальному обсязі ринку фітнес-послуг становила 10,5%, Луганській області — 3,2%, Криму — 3,9%. Також ринок відреагував і на зниження платоспроможності населення, девальвацію гривні, підвищення витрат на комунальні послуги. За даними Pro-Consulting, перераховані вище фактори призвели до зменшення обсягу ринку фітнес-послуг в Україні до $ 156,8 млн, а це в 4,3 рази менше докризових показників.

При цьому ринок фітнес-послуг не зупинився у своєму розвитку. Деякі гравці в 2015 році навіть розширили свою мережу. Наприклад, Sport Life відкрив дев'ять спортивних центрів, а в цьому році в планах фітнес-оператора запуск виростити мережу до 100 клубів по всій країні. На думку експертів, ринок має величезний потенціал до зростання — тільки столиця готова прийняти ще 50-70 спортивних клубів.

«На сьогоднішній день — не дивлячись на високу вакантність на ринку нерухомості — приміщень, які спочатку підходили б, зовсім небагато, - розповідає Дмитро Єкімов, засновник групи компаній Sport Life. — Оператору фітнес-індустрії, знімаючи приміщення, доводиться адаптувати його. Часом це затягує час відкриття клубу і тягне за собою додаткові витрати, які лягають на фітнес-клуб. Відповідно, знижує вартість оренди, яку готовий розглядати фітнес-оператор. Зараз, втім, тренд змінюється: девелопери, усвідомивши зростаючу потребу ринку, все частіше прагнуть враховувати присутність фітнес-клубу в об'єкті. Стало полягати багато попередніх контрактів з фітнес-операторами ще на рівні проекту або початковій стадії будівництва».

Головною тенденцією 2015-2016 років став перехід ринку на так звані «мокрі» клуби (з басейнами або аква-зонами). За підрахунками, інвестиції в будівництво спортклубу площею 3-5 тис. м² з басейном становитимуть в $ 1-3 млн. У той час, як для запуску «сухого» фітнес-залу до 300 м² достатньо $ 100-300 тисяч, а в регіонах можна вкластися і в один мільйон гривень. Але от цікаво, що рентабельність клубу з басейном теж значно вище. У 2016 році, наприклад, вона склала в різних сегментах 10-70%, а потенційна місткість ринку досягає $ 2 млрд. Забудовники готові і далі продовжувати інвестувати в будівництво спортивних клубів, співпрацювати з партнерами, які зарекомендували себе як надійні і протрималися на ринку більше 10 -ти років. Вцілому, можна впевнено сказати, що сфера послуг спорт-клубів України є дуже перспективною, а високі темпи розвитку роблять фітнес-ринок привабливим для інвесторів.

Читати далі...